Saturday, February 7, 2009

shah alam - bt caves - kl - annexe - shah alam

lepas solat jumaat tadi, aku, wadi, dan adik ariq terus menuju ke batu caves setalah menjamu tekak tuk makan tghari di kedai wira sejati kat area umah kami gak..

tujuan kesana adalah tuk mengambil jam sponsor tuk filem nanti...
sesusah selesai urusan di situ, kami terus ke kl melalui lebuhraya DUKE menuju ke pusat bandar...
ok la hiway baru tuh..actually nak hantar ariq ke pudu..dia dah bli tiket jam 1730hrs. sampai di sana, bas dan berlepas dalam 5mint...so tak jadilah dia balik..amik lak tket jam 2300hrs malam berikutnya..
tambah lagi satu hari ariq kat umah..takpe dik.. stay jerlah..

kemudian kami ke annxe central market..
ader pameran lukisan di sana dan dihadiri oleh first lady malaysia, datin seri jeanne abdullah..malas nak tgu sampai abis, pasal wadi dah pening paler..so we decide tuk pulang.....
dalam perjalanan pulang,,, bonet keter aku di rempuh dari blakang..
aku pun check keter aku.. ader bahagian yg retak dan rekah..adussss..bengang tol la...
aku just kow tim dan dia bayar aku.. sepasang kapel berbangsa cina yg melanggar bonet kewter aku..

sampai di rumah aku trus mandi.. then aku kuar..jiwa tak tenteram la...bli paper 3 jenis then g baca kat dataran kemerdekaan sorang2...
malam sebelumnya aku membawa diri sampai ke Seremban..ingat nak truskan perjalan,, minyak keter tak cukup..lagipun duit mmg ngah kering..
so aku patah balik...sampai umah agak cepat...
aku macam terbang...bukan aku bawak laju..keter macam di angkat dan di bawa pulang ke shah alam..
minyak (petrol) dari seremban ke shah alam mmg tak luak..ajaib betol..
tol tak bayar..sumer lepas semacam mimpi..apapun aku bersyukur pada allah kerana menjauhkan aku dari sebarang mala petaka...trima kasih ya allah.

wadi kuar ngan adik ariq jumpa seseorang..
aku dapat rasa ngan sapa dia nak jumpa...takpewr biar dia setelkan masalah tuh..
aku perlu menanti...menanti dgn penuh sabar..
sian aku rasa bila keter merah takleh start..
sib baik ader jumper..then skali lagi matikan enjin semasa nak isi minyak kat petronas federal hiway..dah tak leh start katanya...
wadi kol aku....am engine takleh start..
ader kat sini...wadi bgtau aku dia kat mana..
masa tu aku ngah baca paper kat dat kemerdekaan..cuba tuk tenangkan hati sendiri..mmg sini antara port kegemaran aku waktu ader masalah..dok sorang2.

aku dah pesan jgn matikan enjin keter..biar dia running...leh cas balik bateri tu...lagi satu aku bg kunci pendua, bukan apa keter tu auto lock..mana tau, tetiba takder sapa jaga keter, keter tertutup sendiri.. at least kunci pendua amat berguna..

wadi ngan adik ariq lom balik..
aku tgu wadi..malam ni pls tido lam bilik..am tak leh tido sorang2.






salam sayang
salam rindu
salam kasih

idham amkayaraya8888

No comments:

Post a Comment